miércoles, 1 de agosto de 2012

VOLTA A L´ANETO

Tot estava perfecte, tenia apartament que compartia amb 2 participants del trail Roquetes, molt ben situat a nomes 200mts. de la meta, ho tenia tot apunt, motxilla,menjar,material obligatori, no estava gens nerviós sabia el que m'esperava i tenia la distancia assimilada i calculada.

Tenia ganes de provar-me, ja que hem noto força be de forma, l'any passat a la prova de de "les 2 cares de l'Aneto" ja vaig fer un bon paper obtenint la 3ª posició,aquest any també volia fer un bon resultat, ja que es una prova de renom i que hem va força be.

Es dona el tret de sortida, com sempre es forma un grup capdavanter que imprimeix un fort ritme, veig que es molt pron-te i decideixo ficar el meu, queda molta cursa i si hem passo abans d'hora ho puc pagar al final. Faig la primera ascensió al Collado de Ballibierna de 2.728m. a bon ritme en coronar el port ja s'havia fet una petita selecció, vaig aprofitar la baixada que era una mica tècnica per despendrem d'algun corredor i al inici de la segona ascensió important al Port de Vielha de 2.442 les diferencies ja eren força significatives anava en 9ª posició i podia veure als 8 primers pujant el port, anava agafant referencies, ja que era un port on es pot veure en tot moment la situació en cursa, el primer(Salvador Calvo) hem portava 20 min.era amb molts de viratges i anava agafant referencies, aixo m'agradava i hem motivava, ja que de tant en tant mirava el rellotge i reduïa la desavantatge, en coronar a dalt baixada tècnica i "xaladora" per dins un bosc, hem tenia que portar a Vielha km51 de cursa, el GR estava molt mal marcat amb les marques molt amples, i dubtant en molts de encreuaments, faig cap a una pista i un indicador de fusta hem senyala cap a la dreta Vielha, tenia clar que tenia que arribar-hi, ja que era un dels punts de control, començo a serpenteja'n per aquella pista a bon ritme, no veia cap marca de gr, però estava tranquil, a la senyal posava Vielha, aixi que vaig en bona direcció, comen-se'n a passar els km. i hem començo a preocupar, porto mes de 57km i veig un altre indicador "Vielha 4km." segueixo l'Indicador, la direcció es bona, però el cap comença a donar voltes, serà un error de quilometratge, o no vaig pel camí correcte, la qüestió es que arribaré a Vielha i allí ho sabré, arribo Vielha no veig cap marca ni res de res, de sobte una furgoneta de l'ambulància hem diu si soc de la cursa, li dic que si, hem diu que vaig al contrari, però si encara no he passat pel control, veig que la he "liat", m´indiquen on estava el punt de control, era en un pavelló esportiu, en arribar veig que esta ple de corredors, buffff, pregunto a alguns d'ells si el punt kilometric es correcte, hem diuen que si,hi ha un error de 600 mts. merda!!! porto 61km o sigui 10km de mes, hem va passar pel cap de abandonar, hem vaig desmotivar molt, però el mal estava fet i nomes jo era el culpable, m'hages tingut de descarregar el trak o estar mes atent, no eren moments per a contemplacions, aixi que hem dic que serà un bon entreno per a UTMB que al cap i a la fi es el meu objectiu, pregunto quina era la meva posició en aquell moment i hem diuen que anava el 41è, pufff!!! adéu cursa.



Hem quedava encara una de les pujades fortes, el Port de la Picada de 2.477m. vaig mirar el garmin i estava a 850m. aixi que hem quedaven mes de 1500m. de desnivell de pujada, amb mi va sortir un grup de 10 corredors que ens vam agrupar, vaig ficar-me al capdavant del grup imposant el meu ritme,comença a ploure en força, toca ficar roba d'abric, de cop i volta una pedregada i una espesa boira dificulta les coses, segueixo en força cap amunt fins arribar a un refugi on hi havia un punt de control, en arribar veig que nomes queda un corredor al meu darrera, arribo al cim, ara toca baixar, vaig be de cames, aixi que faig una baixada rapida i en forces, adelanto molts corredors, no se si son els que fan les 2 cares, el marató, o son de la volta, no m'importa vull acabar a tope i fer un bon entreno, la classificació individual esta perduda, vaig fer els últims 22km corren a bon ritme, i arribo a meta en 15h12min. en 15ª posició lluny del que tenia previst o ages pogut fer, però content del meu estat de forma i rendiment.

No hay comentarios:

Publicar un comentario